محصولات اپل تکسنولی

تکنولوژی و فن آوری و موبایل و تبلت و لپ تاپ

محصولات اپل تکسنولی

تکنولوژی و فن آوری و موبایل و تبلت و لپ تاپ

کوالکام و هواوی در صدر پردرآمدترین تولیدکننده‌های چیپست موبایل

با وجود تحریم‌های گسترده درآمد هواوی از تولید چیپست گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ نخست ۲۰۲۰ نسبت به سامسونگ، اپل و مدیاتک بیشتر بوده است.

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی موسسه Strategy Analytics منتشر شده، درآمد بازار جهانی چیپست گوشی در فصل اول ۲۰۲۰ رو به رشد بوده و این در حالی است که انتظار می‌رفت شیوع ویروس کرونا منجر به کم شدن درآمد این بازار جهانی شود. آمارهای Strategy Analytics نشان می‌دهند که درآمد تولیدکنندگان این بازار ۶ درصد افزایش داشته و به ۴.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

براساس این گزارش، شرکت‌های کوالکام، هواوی های‌سیلیکون، اپل، سامسونگ و مدیاتک طی ۳ ماهه‌ اول سال ۲۰۲۰ پردرآمدترین تولیدکنندگان چیپست برای گوشی‌های هوشمند به شمار می‌آیند. در حالی که کوالکام با ۴۰ درصد از مجموع درآمد یادشده جایگاه نخست را دارد، Huawei HiSilicon موفق شده با کسب ۲۰ درصد از این درآمد در جایگاه دوم و بالاتر از اپل قرار بگیرد.

نکته جالب این گزارش قرار گرفتن زیر مجموعه های‌سیلیکون هواوی در بین ۵ تولید کننده برتر است چرا که این شرکت به شدت از سوی آمریکا تحت فشار قرار گرفته و بسیاری از شرکا قید همکاری با آنها را زده‌اند.

درآمدزایی پردازنده‌های پرچم‌دار 5G در نیمه‌دوم سال ۲۰۲۰

گزارش Strategy Analytics با نگاهی به میزان تولید و ارسال چیپ‌های حافظه به خریداران ادعا می‌کند که در مدت مشابه، در زمینه فروش  چیپ‌های حافظه هم رشد قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته است. این مرجع می‌افزاید: «برخلاف کاهش عرضه‌ گوشی‌های هوشمند به بازار در دوران شیوع کرونا، بازار چیسپت‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند، رشد درآمد چشم‌گیری را تجربه کرده که ناشی از بیشتر بودن میانگین قیمت فروش پردازنده‌های 5G است. حالا خیلی از تولیدکنندگان پردازنده‌های موبایل، استراتژی‌شان را از تولید چیپست پرچم‌دار 4G به 5G تغییر داده‌اند. این در حالی است که 4G هم‌چنان در بازار گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده عملکرد خوبی دارد».

بر اساس گزارش Strategy Analytics، تقریبا تمام تولیدکنندگان پردازنده برای گوشی‌های هوشمند، تمرکزشان را روی پردازنده‌های 5G گذاشته‌اند. به گفته‌ این موسسه، پردازنده‌های پرچم‌دار 5G در نیمه‌دوم سال ۲۰۲۰ رشد درآمدزایی را برای شرکت‌های تولیدکننده به همراه خواهند داشت.

آخرین گمانه زنی ها در مورد قیمت آیفون ۱۲

در حالی که هنوز تاریخ دقیقی در مورد زمان رونمایی آیفون ۱۲ اعلام نشده، اما در مورد قیمت آیفون ۱۲  نشت اطلاعات و جزئیات روشن تری  مشخص شده است.

مطابق با یک منبع معتبر، به نظر می رسد که آیفون ۱۲ با ۶۴۹ دلار شروع شود و تا ۱۳۳۹ دلار بستگی به نوع مدل و ظرفیت افزایش قیمت را تجربه کند. این منبع ادعا می کند که این قیمت برای پایه آیفون ۱۲ مکس به ۷۴۹ دلار، برای آیفون ۱۲ پرو ۹۹۹ دلار و برای آیفون ۱۲ تا سقف ۱۲۹۹ دلار هم برسد.

همان طور که درجدول زیر که  از منابع معتبر دیگری حاصل شده است مشاهده می کنید، قیمت های مربوط به سری های جدید آیفون نسل بعدی احتمالاً دقیقاً مشابه سری های آیفون ۱۱ نخواهد بود:

  • (iPhone 12, 128GB: $649 (£۶۷۹
  • (iPhone 12, 256GB: $749 (£۷۷۹
  • (iPhone 12 Max, 128GB: $749 (£۷۸۹
  • (iPhone 12 Max, 256GB: $849 (£۸۸۹
  • (iPhone 12 Pro, 128GB: $999 (£۱,۰۴۹
  • (iPhone 12 Pro, 256GB: $1,099 (£۱,۱۴۹
  • (iPhone 12 Pro, 512GB: $1,299 (£۱,۳۴۹
  • (iPhone 12 Pro Max, 128GB: $1,099 (£۱,۱۴۹
  • (iPhone 12 Pro Max, 256GB: $1,199 (£۱,۲۴۹
  • (iPhone 12 Pro Max, 512GB: $1,399 (£۱,۴۴۹

با گفتن همه اینها ، گزارش های قبلی حاکی از آن هستند که ممکن است هزینه مواد ساخت برای آیفون ۱۲ بالا برود ، که این می تواند به معنای قیمت های بالاتر آیفون ۱۲ در خرده فروشی ها باشد. اما آنچه مسلم است تا زمانی که شرکت  اپل قیمت ها را روی صحنه اعلام نکند ، مسلماً از مقدار این افزایش قیمت چیزی نخواهیم دانست. 

و علاوه براین افزایش هزینه تولید آیفون ۱۲، این را محتمل می سازد که دیگر نسل جدید آیفون به همراه ایرپاد رایگان ارائه نشود. و اپل بخواهد از این طریق در افزایش هزینه ها صرفه جویی کند.

اپل مدتی است که به ویژه در انگلستان در حال افزایش قیمت تلفن های همراه خود است. خبر خوشحال کننده ای خواهد بود اگر این گزارش ها درست باشد و شاهد افزایش قیمتی چشم گیر در سری های جدید نباشیم.

گرچه اپل ممکن است با حذف نمودن شارژر دیواری و هدفون از جعبه، قیمت ها را طوری که متعادل تر بنظر برسد ثابت نگه دارد. بویژه این که در سری آیفون ۱۲ بعضی مدل ها دارای  صفحه نمایش بزرگتری هستند و از فن آوری ۵ جی نیز برخوردارند.  

بهرحال همه چشم ها به روز رونمایی آخرین سری آیفون دوخته شده تا بدانیم چند درصد از این شایعات به واقعیت نزدیک تر است.

شایعه جدید درباره نمایشگر شگفت انگیز آیفون ۱۲ پرو

طبق اخبارهای درز کرده، گوشی آیفون ۱۲ پرو از نمایشگر ۱۲۰ گیگاهرتزی ProMotion بهره می برد.
شایعات پیشین درباره تازه کردن آیفون پاییز ۲۰۲۰ ، اشاره دارد که اپل چهار مدل مختلف “آیفون ۱۲” و “آیفون ۱۲ پرو” با سطح بالاتر و با اندازه های مختلف صفحه نمایش و سایر ویژگی ها ارائه خواهد کرد. آنچه متفاوت است این است که آیا دستگاه دارای صفحه نمایش ProMotion با سرعت ۱۲۰Hz میباشد یا خیر.
این شایعه اکنون فناوری موجود در گوشی های ردیف “Pro” را برجسته می کند. این همچنین نشان می دهد که گوشی ها حداکثر سرعت تجدید ۱۲۰Hz را دارند.
یک بار دیگر ، انتظار می رود اپل دو مدل “آیفون ۱۲” و همچنین دو نسخه “Pro” را ارائه دهد که بزرگتر از اینها یک نوع “Max” است.
گفته می شود طبق استانداردهای قبلی دارای نمایشگرهای OLED 5.4 اینچی و ۶.۱ اینچی است که توسط BOE ساخته شده است ، در حالی که گفته می شود مدل های Pro دارای صفحه نمایش ۶.۱ و ۶.۷ اینچی هستند که توسط سامسونگ ساخته شده و دارای عمق رنگ ۱۰ بیتی هستند.

اپل از کاربران آیفون در مورد آداپتورهای قدیمی نظر سنجی می کند

در میان گزارش های متعدد مبنی بر اینکه اپل دیگر آداپتور برق را در جعبه های آیفون ۱۲ خود که در اواخر سال جاری عرضه خواهد کرد قرار نخواهد داد، به نظر می رسد اپل در حال بررسی از خریداران قدیمی خود است. این سوال را می کند که متوجه شود خریداران آداپتورهای برق آیفون خود چه کاری انجام داده اند.

نظرسنجی های اپل به طور معمول جنبه های بی شماری از محصولات خود را در بر می گیرد ، اما یک کاربر توییتر برزیلی اخیراً خاطرنشان کرد (از طریق سایت ۹to5Mac) که نظرسنجی آیفون که وی دریافت کرده شامل چندین سؤال درباره چگونگی استفاده از شارژر ، از جمله یک مورد خاص در مورد سرنوشت شارژر آیفون ایکس آر قبلی خود است.

ما یک مورد دیگر از این نظرسنجی را ، از کاربر دیگر توییتر برزیلی دریافت کرده ایم ، بنابراین به نظر می رسد ممکن است نظرسنجی اپل محدود به آن کشور باشد. در مورد نفر دوم ، اپل در مورد شارژر آیفون ۷ پلاس قبلی این کاربر سؤال کرد است.

از جمله پاسخ های احتمالی سوال اپل در مورد سرنوشت شارژر قبلی:

  • آن را به یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان خود داده اید
  • آن را بازیافت کرده اید
  • آن را گم کرده کرده اید
  • دیگر کار نمی کند یا خوب کار نمی کند
  • هنوز هم از آن در خانه استفاده می کنید
  • هنوز از آن خارج از خانه خود استفاده می کنم (به عنوان مثال محل کار ، مدرسه ، مکان دیگر)
  • هنوز هم می خواهیدآن را داشته باشید ، اما از آن استفاده نکنید
  • آن را فروخته و یا با آن داد و ستد کنید

در حالی که هنوز شایعه ای در این مرحله وجود دارد ، ایده اپل از بین بردن آداپتور برق از جعبه آیفون مطمئناً جنجال برانگیز است ، اگرچه برداشتن آداپتور موجب صرفه جویی در مصرف پول اپل ، کاهش ضایعات الکترونیکی و امکان بهره وری بیشتر حمل و نقل خواهد شد. بسیاری از کاربران قبلاً آداپتورهای بی شماری را از خریدهای قبلی آیفون و آیئد دارند ، در حالی که ممکن است برخی دیگر راه حل های شارژ مانند شارژرهای چند پورت یا شارژرهای بی سیم را ترجیح دهند.

به نظر می رسد اپل آداپتور شارژ سریع خود را با قدرت ۲۰ واتی که به عنوان یک لوازم جانبی جداگانه به فروش می رسد ، آماده کرده است. یک نسخه ارتقاء یافته نسبت به آداپتور ۱۸ واتی که هم اکنون درون جعبه آیفون ۱۱ پرو و آیپد پرو موجود است.

مهم‌ترین تغییرات واچ او اس 7 چیست؟

شرکت اپل در جریان WWDC 2020 از واچ او اس 7 در کنار نسخه جدید سیستم عامل‌های دیگر خود رونمایی کرد که با تغییرات بسیار زیادی همراه بود.

اپل در توسعه واچ او اس 7 امکاناتی ویژه نظیر اپلیکیشن ردیاب خواب، اپلیکیشن ردیاب روند شستن دست، سیستم حفاظت از شنوایی، اشتراک گذاری واچ فیس ها و مسیریابی برای دوچرخه سواری را اضافه کرده است. در این میان، شرکت اپل برخی از قابلیت‌های ویژه را از واچ او اس 7 حذف کرده است که مهم‌ترین آن‌ها به تاچ سه بعدی یا همان 3D Touch مربوط می‌شود.

در ادامه این مطلب سه تغییر مهمی که شرکت اپل در توسعه و ساخت واچ او اس 7 داده را بررسی خواهیم کرد. 

حذف تاچ سه بعدی از اپل واچ 

یکی از تغییرات واچ او اس 7 به حذف تاچ سه بعدی یا همان 3D Touch مربوط می‌شود. کاربران پس از دانلود و نصب این نسخه جدید دیگر امکان استفاده از تاچ سه بعدی را دارند که این مسئله به احتمال زیاد نشان از آن دارد که اپل واچ سری 6 دیگر نمایشگر مبتنی بر این رابط کاربری نخواهد داشت.

اپل تا پیش از این در توسعه و عرضه نسخه‌های جدید آی او اس نیز به خاطر حذف رابط سخت افزاری تاچ سه بعدی از آیفون‌های جدید اقدام به حذف آن به صورت نرم افزاری کرده بود. 

واچ فیس های جدید

واچ او اس 7 یکی از شگفتی‌های خاص را برای کاربران اپل واچ به همراه داشته است. واچ فیس ها تا پیش از این تا حدودی کاربری محدود داشتند و کاربر به صورت دقیق حق انتخاب زیادی در این زمینه نداشت. اما خبر خوب این است که کاربران از واچ او اس 7 می‌توانند واچ فیس ها را شخصی سازی شده تر روی ساعت خود تنظیم کنند.

 

اپلیکیشن‌های کاربردی در واچ او اس 7

واچ او اس 7 با استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی نظیر ردیاب خواب، سیستم مسیریابی در زمان دوچرخه سواری امکانات بهتری را به کاربران ساعت‌های هوشمند اپل ارائه داده است. یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاربردی شرکت اپل در این نسخه جدید از سیستم عامل اپل واچ‌ها به اپلیکیشن شستن دست مربوط است که به کاربران در شرایط شیوع کرونا، مدت زمان مناسب برای شستن دست را یادآوری می‌کند.