محصولات اپل تکسنولی

تکنولوژی و فن آوری و موبایل و تبلت و لپ تاپ

محصولات اپل تکسنولی

تکنولوژی و فن آوری و موبایل و تبلت و لپ تاپ

بنچمارک آیفون 12 پرو مکس افزایش توان ناچیز آن را نشان می‌دهد


گرچه اپل هفته پیش در مراسم Time Flies از آیفون ۱۲ رونمایی نکرد، ولی از چیپست A14 بایونیک پرده برداشت. این چیپست قرار است قلب تپنده پرچمداران آتی اپل باشد و طبق اعلام این شرکت ۱۷ درصد CPU و ۸ درصد GPU بهتری نسبت به نسل قبل دارد. حالا بنچمارکی از این تراشه منتشر شده که این افزایش توان ناچیز را تایید می‌کند.

بر اساس اطلاعات بنچمارک آنتوتو از آیفون ۱۲ پرو مکس، پردازنده مرکزی این دستگاه ۱۶ درصد و گرافیک آن ۴ درصد قوی‌تر از نسل پیش است. همچنین، به‌نظر می‌رسد که در بخش حافظه بهبودی ۲۲ درصدی اتفاق افتاده است. ولی در مجموع شاهد ارتقای قابل توجهی نیستیم.

آیفون ۱۲ پرو مکس از آنتوتو امتیاز ۵۷۲٫۳۳۳ را دریافت کرده که در مقایسه با همتای کوآلکامی خود کمی پایین‌تر است. اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس بر روی دستگاه‌های اندرویدی توانسته بود از مرز امتیاز ۶۰۰٫۰۰۰ بگذرد. با این حال، مقایسه میان این دو پلتفرم شاید چندان درست نباشد، چون شیوه اجرای عملیات‌ها در هر پلتفرم متفاوت است.

منتها اگر A14 را با A13 مقایسه کنیم، می‌بینیم که اولین تراشه ۵ نانومتری دنیا به لحاظ توانمندی چندان پیشرفت بزرگی نداشته است. علت این اتفاق می‌تواند از سه طریق توضیح داده شود. اول، اپل احتمالا عمر باتری را اولویت قرار داده و همین مسئله باعث شده A14 نتواند از حداکثر پتانسیل‌های خود استفاده کند. فراموش نکنیم که باتری آیپد ایر ۴ عمری مشابه نسل قبل دارد و البته ظرفیت آن حدود ۸ درصد کوچک‌تر شده است.

دوم، حرکت به سمت تراشه‌های ۵ نانومتری احتمالا به آن اندازه که امیدوار بودیم محسوس نخواهد بود. هرچند افزایش ۳۰ درصدی توان پردازش می‌تواند بهینگی دستگاه‌ها را بالا ببرد، اما ممکن است زمان بیشتری لازم باشد تا بتوانیم به تمامی پتانسیل‌های این چیپست دست پیدا کنیم.

در نهایت، این احتمال مطرح است که دستگاه حاضر در این بنچمارک نمونه‌ای آزمایشگاهی باشد و نمونه‌های نهایی بهتر عمل کنند. منتها آمار اعلامی از سوی خود اپل مشابه نتایج آنتوتو است و به نظر نمی‌رسد که چنین اتفاقی در عمل رخ دهد.

اخباراخبار فناوری جهان اپلیکیشن‌های TiKTok و وی‌چت از اپ استور اپل حذف خواهند شد


چنان‌چه تاکنون نسبت به دانلود اپلیکیشن‌های TikTok و وی‌چت اقدام نکرده‌اید؛ شاید بهتر باشد که اکنون این کار را هرچه سریع‌تر انجام دهید. چرا که بر اساس اعلامیه صادر شده توسط وزارت بازرگانی ایالات‌متحده هر 2 اپلیکیشن TikTok و وی‌چت از روز یکشنبه؛ 30 شهریورماه از فروشگاه اپ استور اپل حذف شده و استفاده از آن‌ها در ایالات‌متحده ممنوع خواهد شد. همچنین میزبانی شرکت‌های آمریکایی از این سرویس‌ها نیز ممنوع خواهد بود.

بر اساس اعلامیه وزارت بازرگانی “در پاسخ به فرمان‌های اجرایی صادر شده توسط پرزیدنت ترامپ که در روز 6 آگوست 2020 (16 مردادماه) به امضاء وی رسیده است؛ امروز وزارت تجارت و بازرگانی در راستای حراست از امنیت ملی ایالات‌متحده ممنوعیت کلیه تراکنش‌های مرتبط با اپلیکیشن‌های موبایلی وی‌چت و TikTok را رسما اعلام می‌کند.”

پیش تر با اعلام خبر همکاری شرکت اوراکل در زمینه مدیریت عملیات‌های TikTok تصور شد که این اپلیکیشن می‌تواند از قائله به‌راه افتاده نجات پیدا کند. چنین اقدامی به‌صورت بالقوه می‌توانست تمامی نگرانی‌های امنیتی ایالات‌متحده را برطرف نماید. با این‌حال گزارش منتشر شده توسط نشریه بلومبرگ اعلام کرد که دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور آمریکا مراتب نارضایتی خود از این توافق را ابزار نموده و سند مربوط به آن‌را امضاء نخواهد کرد.

اکنون بایستی خاطرنشان کرد که چنین اقدامی صرفا بر عملکرد وی‌چت و TikTok در ایالات‌متحده تاثیر خواهد گذاشت. هر 2 اپلیکیشن کماکان به عملکرد مطلوب و طبیعی خود در سایر کشورهای مورد پشتیبانی ادامه خواهند داد. همچنین این ممنوعیت پیامدهای ناخوشایندی را برای شرکت‌هایی نظیر اپل به‌دنبال خواهد داشت؛ چرا که یک نظرسنجی پیش‌تر صورت گرفته نشان داد که کاربران چینی ترجیح می‌دهند تا در عوض از دست دادن امکان دسترسی به وی‌چت، گوشی‌های آی‌فون خود را کنار بگذارند.

تصویر ایرپاد استودیو در توییتر منتشر شد


در حالی که ایرپاد استودیو هنوز رونمایی نشده اما یک اکانت توییتری تصویری از آن را همراه با برخی از جزئیاتمنتشر کرده است.

شایعات حاکی از این است که هدفون‌های رو گوشی و رده بالای اپل که شایعات زیادی در مورد آن منتشر شده، قرار است تا آخر ۲۰۲۰ عرضه شود. ولی درست یک روز بعد از کنفرانس اپل، تصویر ایرپاد استودیو در یک اکانت توییتری ظاهر شد.

یک افشاگر که قبلاً جزئیات دقیقی از طرح‌های اپل ارائه کرده، تصویری از هدفون‌های سیاه رنگ با پد خاکستریبالای هدبند را منتشر کرده که ویدیوی دیگر آن مربوط به همین محصول با ‌رنگ سفید است.

مارک گورمن از بلومبرگ قبلاً اشاره کرده بود که اپل در حال کار کردن روی دو نسخه از ایرپاد استودیو است. یکی از آن‌ها نسخه رده بالا و نسخه دیگر که از مواد با وزن سبک ساخته شده و متمرکز بر تناسب اندام است. نسخه سبک‌تر را یک محصول ورزشی نامیده‌اند.

بر اساس ادعای گورمن، به نظر می‌رسد که ایرپاد استودیو ظاهری یکپارچه داشته و کاپ بالای گوش همراه با هدبند در بخش بالایی آن قرار گرفته است. هدبند متصل به یک بازوی فلزی نازک بوده و بر اساس توصیفات گورمن به تصویری که از هدفون‌ها لو رفته بسیار شبیه است.

انتظار می‌رود که در ایرپاد جدید پدهای بالای گوش قابل تعویض باشد. همچنین لایه روی هدبند به صورت مغناطیسی به قاب متصل شود. ویژگی قابل تعویض بودن، به کاربر کمک می‌کند تا از پدهای با اشکال و رنگ‌های متنوع استفاده کند. این‌طور به نظر می‌رسد که طراحی این هدفون‌ها سفارشی هستند.

شایعات حاکی از این است که قابلیت حذف نویزهای فعال، تشخیص سر و گردن، تشخیص جهت یابی و بسیاری ویژگی‌های دیگر در ایرپاد استودیو ارائه خواهد شد.

گرچه خبری از عرضه ایرپاد جدید در دست نیست اما ممکن است با آیفون ۱۲ در اکتبر سال جاری میلادی این محصول نیز رونمایی شود.

تاریخ عرضه آیفون 12 چه زمانی است | آیا اپل می‌تواند این محصول را امسال معرفی کند؟


اپل به‌تازگی کنفرانس سپتامبر 2020 خود را برگزار کرده و در طول آن خبری از آیفون 12 و نسل جدید تلفن‌های هوشمند این شرکت نبود، حال بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که تاریخ عرضه آیفون 12 چه زمانی است.

اپل معمولاً در ماه سپتامبر که مصادف با هفته دوم شهریور هر سال می‌شود، از نسل جدید آیفون‌های خود رونمایی می‌کند. در طول سال‌های گذشته، اپل همیشه آیفون‌ها را در همین بازه معرفی کرده و تنها آیفون SE نسل اول و دوم را در ماه مارس که مصادف با فروردین می‌شود رونمایی کرده است.

در این میان، سؤال اصلی این است که آیا اپل تصمیم به رونمایی از آیفون 12 تا پیش از پایان یافتن سال 2020 دارد یا این شرکت امسال کاربران خود را ناامید می‌کند؟

گزارش‌های زیادی در مورد مشکلات و چالش‌های به وجود آمده بر سر تولید انبوه محصولات اپل منتشر شده است. این گزارش‌ها تأکید کرده‌اند که شیوع کرونا باعث شده تا اپل نتواند در زمان‌بندی درست از آیفون 12 رونمایی و آن را آماده عرضه به بازار کند. کما اینکه تا به امروز دیدیم که شرکت اپل در جریان سپتامبر 2020 فقط از اپل واچ سری 6 و نسخه ارزان‌قیمت آن به همراه دو مدل آیپد جدید رونمایی کرد.

با این وجود گزارش‌ها میگویند که شرکت اپل در جریان کنفرانسی در ماه اکتبر 2020 از آیفون 12 رونمایی می‌کند. البته این منابع به صورت صد درصد ادعای مربوطه را تائید نکرده‌اند. کما اینکه برخی از تحلیلگران نظیر مارک گورمن و مینگ چی کو نیز در مورد عرضه این محصولات ابراز تردید کرده‌اند.

با وجود این مسئله، احتمال بسیار کمی وجود دارد مبنی بر اینکه شرکت اپل تا پیش از پایان یافتن سال 2020 میلادی امکان رونمایی از محصولاتی مثل آیفون 12 را نداشته باشد. اگر این مسئله درست باشد، اپل فرایند رونمایی از این تلفن‌های هوشمند را به ماه مارس 2021 موکول خواهد کرد که ممکن است روی ارزش سهام این شرکت نیز تأثیر منفی بگذارد.

آیپد نسل 8 سال 2020 با قیمت ارزان تر از طرف اپل رونمایی شد

شرکت اپل در جریان رویداد سپتامبر خود از آیپد نسل 8 سال 2020 با پردازنده A12 و قیمتی مقرون به صرفه‌تر رونمایی کرد.

آیپد نسل 8 دارای پردازنده A12 به کار رفته در آیپد پروهای نسل قبل است و از لحاظ پردازشی تا 2 برابر قوی‌تر از بسیاری از کامپیوترهای ویندوزی پرفروش در سراسر جهان است. این محصول همچنین تا 3 برابر از برترین تبلت‌های اندرویدی در سراسر جهان قوی‌تر بوده و تا 6 برابر نیز از کروم بوک ها سریع‌تر است.

آیپد نسل 8 سال 2020 از لحاظ ظاهری شبیه به آیپدهای دیگر است و در حال حاضر تنها آیپد معرفی شده در سال 2020 به حساب میاید که از دکمه هوم به همراه تاچ آیدی روی آن استفاده می‌کند.

این محصول یک تبلت مقرون به صرفه است که با قیمت 329 دلار در دو مدل وای فای و سلولار آماده عرضه شده است. قیمت نسخه سلولار این محصول از 459 دلار آغاز می‌شود که از لحاظ کاربری و دسترسی به اینترنت مستقل‌تر به حساب میاید.

اپل اعلام کرده که آیپد نسل 8 سال 2020 از لحاظ تولید و استفاده از مواد اولیه به‌طور کامل سازگار با محیط زیست بوده و طی برنامه ده ساله اپل برای حذف آلاینده‌های کربنی ساخته شده است. این محصول در حقیقت یک محصول کاملاً دوست دار محیط زیست به حساب میاید که از ارزش‌ها و میراث شرکت اپل حمایت می‌کند.

آیپد نسل 8 سال 2020 دارای اسمارت کیبورد مخصوص بوده از اپل پنسل نسل 1 پشتیبانی می‌کند. این محصول در حقیقت می‌تواند جایگزینی برای تمام تبلت ها و کامپیوترهای همراه باشد که از لحاظ کاربری به کاربر خود امکاناتی ویژه را ارائه می‌دهد.

این محصول را می‌توانید پس از عرضه و آماده سازی از وب سایت اِن آی سی خریداری کنید و آن را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.